Necessites suport per a fer tràmits digitals? Demana cita prèvia amb l’Àrea de Serveis Socials

Divendres, 4 de juny de 2021 a les 08:00

L’Ajuntament ofereix ajuda a persones sense competències digitals o sense recursos informàtics per a realitzar tràmits telemàtics amb l’administració pública.

L’Àrea de Serveis Socials de l’Ajuntament de Dosrius ha posat en marxa un nou dispositiu de suport adreçat als veïns i veïnes que hagin de fer tràmits digitals amb l’administració pública, amb l’objectiu d’ajudar a totes aquelles persones que no disposin de competències digitals o recursos informàtics.

Per a fer ús d’aquest servei, que es troba ubicat a les dependències de Serveis Socials del consistori, només cal demanar cita prèvia trucant al telèfon 93 791 80 14 (Ext.4) o a través del següent enllaç. En funció de les competències digitals del sol·licitant el suport pot consistir en la realització del tràmit complet, o bé en l’acompanyament necessari perquè sigui el propi usuari o usuària qui realitzi el tràmit en els ordinadors que es posaran a la seva disposició.

La importància dels tràmits telemàtics

La major part de les administracions públiques -entre elles, l’Ajuntament de Dosrius, han hagut de reduir considerablement l’atenció presencial dels seus serveis arran de la pandèmia de Covid-19.  Tot i que pels  tràmits que corresponen a l’Àrea de Serveis Socials la població es pot adreçar amb normalitat, atenent que es treballa de forma presencial,  d’altres administracions deriven a les seves seus electròniques pràcticament com a única opció per a fer tràmits.

Aquesta situació ha fet aflorar les conseqüències de l’escletxa digital, amb l’exclusió de les persones que no tenen competències TIC i/o que no disposen dels recursos i mitjans tècnics per fer les tramitacions telemàtiques que precisen, com l’obtenció de sistemes d’identificació digital (per exemple l’IdCat mòbil o sistema Cl@ve), sol·licituds de vida laboral, d’ingrés mínim vital, prestacions d’atur o de la Seguretat Social.

Per aquest motiu, i a causa de les necessitats detectades, des de l’Àrea de Serveis Socials de l’Ajuntament es posa en marxa aquest projecte amb un dispositiu de suport a la realització dels tràmits digitals d’altres administracions.

Darrera actualització: 07.06.2021 | 14:02