L’Ajuntament incorpora un nou sistema d’àudio-vídeo actes

Dijous, 11 de juliol de 2019 a les 08:00

L’eina permet l’enregistrament i la retransmissió en directe dels plens municipals a través del canal de YouTube del consistori i la seva posterior publicació al web videoactes.dosrius.cat.

L’Ajuntament de Dosrius dona una passa més en el seu objectiu d’apostar per a una administració digital, moderna, transparent i sostenible. Una línia d’acció que s’ha traduït en la instal·lació d’un nou sistema de vídeo-gravació que permet la publicació, enregistrament i visionat en directe de totes les sessions municipals plenàries de caràcter ordinari i extraordinari.

Es tracta d’una eina formada per diverses càmeres robotitzades habilitades a la sala de plens, que s’han posat en funcionament al llarg de les darreres setmanes. Amb aquests dispositius, el consistori incorpora les àudio-vídeo actes als seus plenaris, i pot emetre en directe les sessions a través del seu canal oficial a YouTube. Totes les sessions emeses en directe queden enregistrades i es poden recuperar, posteriorment, a través del portal web videoactes.dosrius.cat; on els veïns i veïnes poden consultar tots els detalls del ple municipal: el vídeo i l’àudio de la sessió, l’ordre del dia o els resultats de les votacions.

Les àudio-vídeo actes són gravacions digitals firmades electrònicament pels interventors i alcaldes, que adquireixen valor jurídic, com qualsevol acte o registre oficial. Les gravacions de les intervencions dels regidors i les aprovacions i votacions que es fan durant els plens passen a ser documents oficials, que s’arxiven de forma que podran ser consultades per fer gestions administratives.

Entre els principals beneficis de les àudio-vídeo actes hi trobem la gestió de la publicació de les sessions municipals i de les actes en format digital, amb plena validesa legal. Això suposa un estalvi de temps, d’eines i papers analògics, i permet controlar els fluxos de treball per signar i publicar les actes o els fitxers que formen part de les actes de forma independent, amb la màxima capacitat de cerca.

Darrera actualització: 11.07.2019 | 08:26