L’Ajuntament aprova un Pla Econòmic Financer

Dilluns, 23 de desembre de 2019 a les 00:00

El PEF permetrà reconduir la despesa municipal als límits marcats per l’Estat, si bé ni els fons de maniobra ni la solvència actuals del consistori es troben afectats.

El Ple municipal extraordinari celebrat el passat 19 de desembre va aprovar el Pla Econòmic Financer (PEF) elaborat per l’àrea de Serveis Econòmics de l’Ajuntament de Dosrius i pel Servei d'Assistència a la Gestió Econòmica Local de la Diputació de Barcelona. El PEF va sortir endavant amb els vots a favor dels grups que integren l'equip de govern (PSC i JxCAT-JUNTS), d’ERC i de Som del Poble (SDP) i els vots en contra de LaPac CUP-Amunt.

La liquidació dels pressupostos municipals dels anys 2018 i 2019 va posar de manifest el trencament del nivell de la regla de la despesa, una de les tres magnituds macroeconòmiques -juntament amb l’estabilitat pressupostària i el control del nivell d’endeutament- que l’Estat espanyol obliga a complir als ajuntaments segons la llei orgànica 2/2012, de 27 d’abril, d’estabilitat pressupostaria i sostenibilitat financera.

Per tot plegat, i per a fer front a aquest incompliment, el consistori ha aprovat un PEF que conté un plec de restriccions econòmiques per a l’any 2020 que té com a objectiu reconduir la despesa municipal als límits marcats pel Ministeri d’Hisenda.

Lluís Farrerons, regidor d’Hisenda, explica que “malgrat superar la regla de la despesa establerta per l’Estat, en cap cas ni el fons de maniobra ni la solvència del consistori estan afectats. L’Ajuntament de Dosrius és plenament solvent, té un nivell d’endeutament molt per sota del màxim establert i compta amb un romanent de tresoreria de 3,5 milions d’euros. A més, tot i que s’ha reduït considerablement, la tresoreria de l’Ajuntament també té drets reconeguts per valor de 600.000€”.

Amb tot, Lluís Farrerons avança que l’aprovació i l’aplicació del PEF “evitarà qualsevol intervenció de les arques municipals per part del Ministeri”, si bé “sí que afectarà directament el capítol d’inversions del pressupost 2020, que es veurà notablement reduït”. Posteriorment a l’aprovació d’aquest Pla, però, és previst que es pugui reactivar de nou la inversió municipal.

Darrera actualització: 23.01.2020 | 18:06