La Muntanya de Sal de Cardona, primera sortida del 2020 dels Casals Municipals

Dijous, 16 de gener de 2020 a les 00:00

La sortida tindrà lloc el 13 de febrer i per a participar-hi cal inscriure’s prèviament trucant al telèfon 93 791 80 14 o de forma presencial a les oficines municipals.

L’àrea de Gent Gran de la Regidoria de Serveis Socials inicia el 2020 amb energies renovades i amb la voluntat de seguir oferint als veïns i veïnes iniciatives lúdiques i culturals de primer nivell. Entre elles destaca la visita a les Mines de Sal de Cardona, que serà la primera sortida cultural del nou any.

L’excursió, emmarcada dins el programa “Els Localets”, tindrà lloc el 13 de febrer i consistirà en un recorregut per la Muntanya de Sal de Cardona, un fenomen natural únic al món i que encara avui creix a mesura que la pluja l’erosiona. Els seus 120 metres són només la punta d’un enorme diapir de prop de dos quilòmetres de profunditat. Així, durant la visita els veïns i veïnes podran gaudir de l’espectacle de formes i textures que ofereix aquest massís salí.

L’horari de sortida serà a les 07 h des de Canyamars, a les 07.15 h des de Can Massuet del Far i a les 07.30 h des de Dosrius. L’itinerari de l’excursió començarà a La Gleva -localitat famosa pels seus embotits i llardons-, on tots els participants podran gaudir d’un esmorzar. Seguidament es reprendrà el camí fins a Cardona per a prendre part d’una visita guiada a la Muntanya de Sal on els assistents podran conèixer, entre d’altres, com es treballa la sal de forma artesanal. La jornada clourà a la població de Gironella amb un dinar a base de calçots, carxofes, patates al caliu, vedella rostida... I després de dinar gaudirem d’una estona de ball. En aquest sentit, si alguna persona no pot menjar calçots, cal que ho comuniqui en el moment de formalitzar la seva inscripció.

La sortida té un preu de 59€ per persona, que inclou el desplaçament, l’esmorzar, la visita guiada, la calçotada i el ball. Per a participar-hi cal inscriure’s prèviament trucant al telèfon 93 791 80 14 o de forma presencial a les oficines municipals.

Darrera actualització: 16.01.2020 | 10:24