Dosrius entra el 8 de juny en la fase 2 del pla de desconfinament

Divendres, 5 de juny de 2020 a les 00:00

L’Ajuntament recorda la necessitat de continuar extremant les precaucions, seguir les recomanacions oficials i complir les mesures establertes.

Dosrius, com a municipi pertanyent a la Regió Sanitària Àmbit Metropolità Nord, entra dilluns 8 de juny en la fase 2 de desescalada del confinament provocat per la Covid-19. La vila, doncs, superarà la fase 1 juntament amb totes les poblacions de la mateixa regió sanitària.

Què està permès en la fase 2?

Entre les principals mesures que entren en vigor a Dosrius a partir de dilluns 8 de juny hi ha:

• Fer trobades de fins a 15 persones que no conviuen al mateix domicili, tant a l’aire lliure com a casa.
  • Visitar persones en residències o habitatges tutelats i, en supòsits excepcionals, residències de gent gran.
  • Anar als bars i restaurants, on només està permès el servei de taula en un 40% de la seva capacitat habitual.
  • Fer ús de les zones comunes dels hotels, amb un aforament restringit al 30% de la seva capacitat.
  • Anar als centres comercials, on només es permet el 40% d’aforament, sense fer ús de zones comunes o recreatives.
  • Assistir a cinemes, teatres, monuments i altres espais culturals, amb restriccions del 30% de l’aforament.
  • Assistir a espectacles culturals, sempre asseguts i amb butaques preassignades: d’un màxim de 50 persones en espais tancats i d’un màxim de 400 persones en espais a l’aire lliure.
  • Fer ús de les biblioteques, amb un 30% màxim d’aforament.
  • Realitzar seminaris i congressos de fins a 50 persones.
  • Practicar activitats de turisme actiu i natura en grups de fins a 20 persones i mitjançant cita prèvia.
  • Passejar i practicar esport no professional sense límit horari, tot i que es recomana evitar sortir de 10 a 12 h i de 19 a 20 h, franges reservades als majors de 70 anys.
  • Anar a la platja en grups de fins a 15 persones, respectant les distàncies de seguretat.
  • Reprendre l’entrenament total a les lligues professionals, respectant el 50% d’aforament a les instal·lacions esportives.
  • Reiniciar les competicions esportives a porta tancada o amb limitacions d’aforament.
  • Reobrir les piscines per a activitats esportives i recreatives, amb un aforament de fins al 30%, i en el cas de les piscines recreatives, mitjançant cita prèvia.

Totes les mesures així com les respostes a les preguntes més freqüents sobre la fase 2 les podeu consultar a través d’aquest enllaç.

Darrera actualització: 05.06.2020 | 14:24