Dosrius, amb el Dia Internacional de l’Orgull LGTBIQ+

Dijous, 25 de juny de 2020 a les 00:00

L’Ajuntament se suma a la campanya “Alcem la veu, per uns municipis lliures i diversos”, impulsada per l’àrea d’Igualtat de la Diputació de Barcelona.

L’Ajuntament de Dosrius torna a mostrar el seu suport públic al col·lectiu LGTBIQ+ coincidint amb la celebració del Dia Internacional de l’Orgull LGTBIQ+, que tindrà lloc el 28 de juny.

Amb l’objectiu seguir trencant estereotips vers les persones que formen part d’aquest col·lectiu i sumar esforços per aconseguir la plena llibertat i el ple respecte als seus drets, el consistori se suma a la campanya “Alcem la veu, per uns municipis lliures i diversos”, impulsada per l’àrea d’Igualtat de la Diputació de Barcelona.

El col·lectiu LGTBIQ+ a dia d’avui tot i que ha avançat en el reconeixement de drets, continua necessitant polítiques específiques per a visibilitzar la seva realitat i, per a integrar-se en la societat de forma integral en totes les seves vessants.

Enguany, la situació sanitària que vivim és excepcional i per tant les polítiques que se’n deriven també ho són. El món s’ha aturat davant la pandèmia de la Covid-19, però les necessitats socials continuen aflorant i més inclús en col·lectius que són d’entrada més vulnerables, per tant i aprofitant els recursos digitals que aquest segle ens permet, podem seguir treballant i generant debat social sobre polítiques d’equitat i de diversitat sexual i de gènere, per contribuir a una millora dels serveis que s’ofereixen des dels municipis cap a la ciutadania.

El Dia de l’Orgull Lesbià, Gai, Trans, Bisexual i Intersexual es commemoren els fets del 28 de juny de 1969 a la ciutat de Nova York, coneguda com la revolta Stonewall, on per primera vegada es va denunciar la vulneració de drets i la repressió social contra les persones LGTBI. Aquests fets van propiciar que s’escollís aquest dia per commemorar, reivindicar i reconèixer tant la diversitat en l’orientació afectiva i sexual com en la identitat i expressió de gènere.

Darrera actualització: 25.06.2020 | 14:54